Ce este un advectorial?

Advertorialele sunt acel tip de articole care imbina un scop publicitar cu stilul jurnalisti si reprezinta o alternativa inteligenta pentru reclamele de tip anunt publicitar sau la celelalte tipuri de promovare online.

În engleza, „advertorial” este construit din „advertising” și „editorial”, adica un conținut ce este scris în scopuri publicitare. Acesta poate fi gasit atât în mediul online, cât și în cel offline, fiind uneori însoțit de imagini, video sau alte elemente grafice.

Reguli de baza atunci cand scrii un advertorial

Titlu trebuie sa fie provocator. Pentru fiecare dintre advertorialele pe care le scrii va trebui sa alegi un titlul convingator pentru publicul tău țintă. Articolul va trebui sa iasa in evidența din marea de anunțuri in care va fi publicat.

Un text scurt și un call-to-action care îndeamna cititorii sa faca o acțiune dupa ce il termina de citit. Textul trebuie sa fie unic, util, captivant, optimizat SEO.

Trebuie sa fie un articol real. Pentru a fi sigur că articolul tau nu este evitat de către cititori, trebuie să scrii în mod natural, conținutul de calitate fiind 70% și doar 30% informații de promovare ale produsului/serviciului respectiv.

Privita ca un instrument de marketing, campania de advertoriale aduce avantaje foarte greu de ignorat intr-un mediu de afaceri in continua tranzitie. Campaniile de advertoriale sunt orientate catre interactiunea cu categoriile specifice de consumatori prin intermediul formatorilor de opinie. 

Tipurile advertorialelor:

Brand awarness reprezinta un advertorial care are un avantaj seo relativ mic, acesta fiind excelent insa pentru dezvoltarea brand-ului care se vrea promovat. Intr-un astfel de advertorial, sunt folosite anumite link-uri, fara nici un fel de cuvinte cheie.

SEO si link building este un alt tip de advertorial, care de data aceasta are un foarte mare avantaj seo. Link-urile pe care le contine sunt direct pe cuvinte cheie, si in plus, un astfel de advertorial este extrem de util in campania de link building. Rezultatele seo obtinute sunt unele de durata, si aceasta metoda reprezinta, fara indoiala, cea mai puternica dar si cea mai utilizata tehnica de link building. Advertorialele create trebuie gandite pe termen lung, si publicarea acestora trebuie sa fie una constanta, dar fara exagerari.

SEO si brand awarness este un tip de advertoriale care abordeaza in mod direct si concis cuvintele cheie, dar si brandul afacerii in acelasi timp. Chiar daca multi ar crede ca aceasta este metoda ideala de promovare a unui business, este de fapt o metoda destul de riscanta, dat fiind faptul ca motoarele de cautare pot constata ca link-urile inserate duc catre site-ul tau, si prin urmare nu merita riscul.

Lasă un răspuns