Afectiunile pulmonare asociate utilizarii tigarilor electronice

Spread the love

Centrul pentru Prevenirea și Controlul Bolilor (CDC), Administrația pentru Alimente și Medicamente (FDA), departamentele de sănătate locale și de stat, precum și alți parteneri clinici și din domeniul sănătății publice din Statele Unite ale Americii continuă investigarea cauzelor care au determinat recenta criză de afecțiuni pulmonare asociate țigărilor electronice sau vapatului (EVALI), manifestată la nivel național.

Prezentare generală

CDC va reveni cu informări pe această temă pe măsura actualizării datelor despre EVALI.

Ce știm

Despre cazurile de afecțiuni recente

  • CDC raportează doar cazuri de EVALI spitalizate și decese cauzate de EVALI, indiferent de condiția de spitalizare. Din numărul de cazuri raportate, CDC a eliminat cazurile care nu au necesitat internări. Pentru mai multe detalii, este disponibil Raportul privind sănătatea publică (https://www.cdc.gov/tobacco/basic_information/e-cigarettes/severe-lung-disease/health-departments/index.html#reporting)
  • Începând cu 21 ianuarie 2020, la CDC au fost raportate 2.711 cazuri de spitalizări sau decese cauzate de EVALI din toate cele 50 de state americane, districtul Columbia și două teritorii ale SUA (Puerto Rico și Insulele Virgine din SUA).
    • 60 de decese au fost confirmate în 27 de state și în districtul Columbia (începând cu 21 ianuarie 2020).
  • Numărul cazurilor medicale asociate vapatului înregistrate de către Departamentul de urgență (ED)  continuă să  scadă, după o creștere bruscă în august 2019 și apogeul din septembrie.
    • Datele naționale ale ED și raportările active ale cazurilor de la departamentele de sănătate din toată țara arată o creștere accentuată a simptomelor sau a cazurilor de EVALI în august 2019 și un vârf în septembrie 2019, urmate de o scădere treptată, dar constantă a acestora
    • Motivele reducerii numărului de astfel de afecțiuni sunt multifactoriale și pot fi legate de următoarele:
      • creșterea gradului de conștientizare a publicului asupra riscului asociat utilizării țigărilor electronice sau produselor de vapat care conțin THC, ca urmare a măsurilor rapide ale Departamentului de sănătate publică;
      • eliminarea acetatului de vitamina E din unele produse;
      • măsuri de aplicare a legii în cazul anumitor categorii de produse ilicite
  • Deși numărul cazurilor asociate acestor afecțiuni este în scădere, CDC primește noi raportări de astfel de cazuri noi din partea serviciilor de sănătate locale, iar probele prelevate în cazul pacienților EVALI sunt testate atât de CDC, cât și de FDA.
  • Datele de laborator arată că acetatul de vitamina E, un aditiv prezent în produse de vapat cu conținut de THC, este una dintre principalele cauze ale EVALI.
    • Un studiu recent a analizat probe prelevate de la 51 de cazuri EVALI din 16 state comparativ cu probe prelevate de la 99 de persoane sănătoase, pentru acetat de vitamina E, uleiuri vegetale, ulei de trigliceridă cu lanț mediu (MCT), ulei de nucă de cocos, distilate de petrol și solvenți terpenici.
    • Acetatul de vitamina E a fost identificat în lavajul bronhoalveolar (BAL) (probe de lichid colectate din plămâni) în cazul a 48 dintre cei 51 de pacienți cu EVALI, dar nu și în lichidul BAL din grupul de comparație sănătos.
    • Nu s-au găsit alte substanțe toxice în lichidul BAL din niciun grup, cu excepția uleiului de nucă de cocos și a limonenului (câte un pacient EVALI pentru fiecare dintre cele două substanțe).

Care sunt recomandările CDC

  • CDC și FDA recomandă să nu fie utilizate țigări electronice sau produse de vapat care  conțin THC, în special cele obținute din surse neautorizate precum prieteni, familia, comercianți stradali sau din mediul online.
  • Acetatul de vitamina E nu trebuie adăugat la nici o țigară electronică sau produs de vapat. Consumatorii nu ar trebui să adauge substanțe care nu sunt destinate acestor produse de către producătorul autorizat, inclusiv în cazul produselor achiziționate din unități de vânzare cu amănuntul.
  • Adulții care folosesc țigări electronice sau produse de vapat cu conținut de nicotină ca o alternativă la țigări nu trebuie să se reapuce de fumat; ar trebui să analizeze toate informațiile disponibile.
  • Țigările electronice sau produsele de vapat nu ar trebui să fie niciodată folosite de tineri, adulți tineri sau femei însărcinate. Adulții care nu utilizează în prezent produse cu tutun nu ar trebui să înceapă să utilizeze țigara electronică.
  • Utilizarea THC a fost asociată cu o serie largă de efecte asupra sănătății, în special în cazul unei utilizări frecvente prelungite. Cea mai bună modalitate de a evita potențiale efecte nocive este să nu utilizați țigări electronice sau produse de vapat care conțin THC.

Sursa: https://www.cdc.gov/tobacco/basic_information/e-cigarettes/severe-lung-disease.html

Sursa: Articol preluat dupa site-ul agerpres.ro

2 thoughts on “Afectiunile pulmonare asociate utilizarii tigarilor electronice

  1. Mai bine renunţi la fumat definitiv. Folosind ţigările electronice, reflexul fumatului rămâne și eu, ca persoană care are o lună de când nu mai fumează, zic că dependenţa de acesta este cea mai puternică.😉

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: