Cu trei poznași în vacanță și cu mini-bucătăria Dajar!

Spread the love

Vacanța de vară o planific cu cel puțin trei luni înainte. Cu trei copii mici lucrurile sunt complicate și necesită multă atenție, organizarea este riguroasă ținând cont că situațiile imprevizibile pot apărea oricând. Anul trecut am respectat acest principiu doar până la un punct când independent de voința mea o avalanșă de evenimente m-au copleșit și am fost doar la un pas de contramandare a rezervărilor.

Ne petrecem concediul de vară în Romania pe litoral. Închiriem un apartament cu baie și bucătărie pentru două săptămâni într-o Pensiune care are și o curte mare cu spațiu de joacă pentru copii. Rezervările pentru închiriere le facem în luna martie și ultimile două săptămâni din luna iulie suntem cu copii la mare. Am ales această variantă de cazare doar pentru copii. Sunt foarte atentă și am adoptat un stil de viață cât se poate de sănătos în special privind alimentația. Ne ferim să mâncăm la restaurant sau fast-food fiindcă copiilor le place doar mâncarea gătită de mine sau de bunică . Deci, în vacanță eu trebuie să le pregătesc mâncarea și în acest caz gătesc zilnic.

Așa că bagajele noastre sunt extrem de voluminoase. Pe lângă haine, jucării, biciclete, o mare parte din bagaje o reprezintă setul de oale, o tigaie grătar, o tavă pentru cuptor, ustensile de bucătărie, castronașe, farfurii, tacâmuri, vesela copiilor storcătorul de fructe, etc. Deci îmi i-au cu mine în vacanță și o mini-bucătărie.

Toate bune și frumoase cu pași repezi sa apropiat vacanța. Am pregătit bagajele, dar cu două zile înainte de plecare, mașina sa stricat. Am reparat mașină dar în ziua următoare băiețelul mic de 3 ani a făcut febră. În disperarea mea cu atâtea probleme am călcat strâmb și mi-am scrântit piciorul. Deci cu o zi înainte de plecare eu aveam piciorul puțin umflat și băiețelul cel mic avea febră.

Sursa

În ziua, în care am stabilit să plecăm, am schimbat în primul rând orarul. Cu toate că ne-am dorit să plecăm din București dimineața imediat după micul dejun către Constanța, nu am reușit acest lucru. Eu dimineața am mers cu poznașul mic la medicul de familie. Pe parcursul nopții băiețelul nu mai făcuse febră, dimineața se simțea bine dar pentru siguranță opinia medicului este obligatorie. Totul a fost bine, așa că am reușit să plecăm din București la ora 14.20 ajungând la Constanța în jurul orei 18.30. Ne-am mai oprit de două ori pe traseu. Am făcut și cumpărături de alimente de la hypermarket.

După ce ne-am instalat în apartament, soțul a ieșit cu copii în curte la joacă și eu am rămas să pregătesc cina. Avantajul meu era că pe fereastra de la bucătărie îi vedeam și eu pe pitici cum se joacă în curte. Așa că pentru mine gătitul în vacanță este o plăcere și când mă uit pe fereastră și văd piticii cum se joacă simt așa o mare mulțumire și fericire sufletească sentiment pe care doar o mama îl poate avea.

Fiindcă un stil de viață sănătos începe cu o alimentație sănătoasă eu am creat și introdus noi rețete de mâncare în meniul zilnic atât pentru noi cât și pentru copii. Am ales să mâncam aceeași mâncare cu cea a copiilor eliminând grăsimile, zahărul. aditivi alimentari, fără multă sare și fără prăjeli sau rântașuri. Eu nu gătesc tradițional. Prefer rețetele rapide din ingrediente proaspete. In acest spirit al unei alimentații sănătoase mi-am achiziționat toate accesorii pentru mini-bucătărie de cea mai bună calitate. De exemplu legumele nu le fierb ci le prepar la abur. Carnea nu o prăjesc ci o fac pe tigaia grill. Nu folosesc ulei. Ciorba sau supa o fac rapid în oala sub presiune. Am multe rețete pe care le prepar din carne cu legume la cuptor.

Cu ceva timp în urmă am descoperit întâmplator într-un hypermarket o firmă care comercializa brandul Disney de unde achiziționăm vesela pentru copii. Aceasta firmă se numește Dajar și este cea mai mare companie de pe piața produselor pentru casă și bucătărie din Europa Centrala și de Est, înființată acum 31 de ani. Am devenit clienta fidelă a acestei companii de unde mi-am achiziționat mare parte din accesoriile esențiale necesare în mini-bucătărie.

În primul rând sunt extrem de mulțumită de setul de oale sub presiune Marconi de care nu mă despart nici în vacanță. În aceste oale gătesc atât ciorba sau supa cât și legumele la abur sau felul doi.

Acest Set de oale sub presiune din colecția Marconi se compune din două oale cu capacități de 4000 ml , respectiv 6000 ml și o sită. În sită se gătește perfect legumele la abur. Mai mult decât atât oala este prevazută și cu o scară de măsurat pe interior. În acest fel iți poți măsura corect cantitatea de lichid și de legume/carne. De exemplu eu fac trei litri de ciorbă pe care o consumăm la masa de prânz fiindcă nu o păstram la frigider pentru a doua zi. Preferăm totul proaspăt. Așa că pun în oala cu presiune carne de pui sau vițel, împreună cu legumele tăiate mărunt și în maxim 45 minute ciorba sau supa este gata. În acest fel mâncam sănătos și în vacanță . Nu mă risc să fac greșeli și să mă trezesc cu copii bolnavi de enterocolită sau toxiinfecții alimentare.

Set oale sub presiune 4000ml + 6000ml Marconi

În al doilea rând, nu plec în vacanță fără tigaia grill pentru a putea ușor și rapid să prepar carnea sau peștele. Noi carnea nu o prăjim fiindcă nu folosim ulei. Carnea o preparăm doar fiartă, pe grătar sau la cuptor. La masa de prânz felul doi îl reprezintă carne cu sos sau carne cu legume la cuptor iar la cina carnea o fac pe tigaia grill. Tigaia grill din aluminiu, colecția Granite are proprietăți nemaipomenite de transmitere uniformă a căldurii, ceea ce face gătitul mai rapid. În doar câteva minute carnea sau legumele sunt preparate având un gust irezistibil.

Sursa

Iar în al treilea rând vesela copiilor este nelipsită din bagaj. Copii au propriile lor farfurii, cănii, pahare, tacâmuri, termos, cutia pentru gustare etc, lucruri pe care chiar ei și le-au ales după gusturile lor și de care nu se despart nici în vacanță.

Deci cu alte cuvinte suntem o familie atașată de obiecte. Pentru cină cel mai preferat meniu îl reprezintă pieptul de pui grill cu garnitură și salată. Așa că pentru garnitură pot pregăti rapid un orez cu legume, un piure de cartofi, spanac, broccoli, legume în abur etc. Iar salata asortată cu puțină lămâie și doar un strop de ulei de măsline este preferata tuturor. În maxim 30 de minute cina este gata.

Sursa

Ștrengarii mei mai fac nazuri de pildă nu agrează spanacul. Dar în acest caz cel mai bine funcționează Povestea cu secretul haiosului marinar Popeye. Spanacul chiar îi vor face puternici. Iar când  bosumflarea continuă, a le promite o porție de tartă light cu fructe, îmi face acțiunea de convingere realmente mai ușoară.

Din punctul meu de vedere gătitul acasă este o garanție a sănătății fiindcă poți găti dietetic eliminând grăsimile, excesul de sare și orice alți aditivi alimentari. Mai mult decât atât și modul de preparare al alimentelor în așa fel încât să își păstreze nutrienții și vitaminele devine vitală, în cazul copiilor care sunt în creștere și au nevoie pentru o dezvoltare armonioasă de un aport substanțial susținut de vitamine. Importantă este atenția pe care o acorzi în alegerea recipientelor în care gătești. De exemplu într-o oală cu presiune cantitatea minimă de lichid crește calitatea și gustul iar nutrienții esențiali, cum ar fi vitaminele, mineralele sunt păstrate cât mai bine posibil. Deci oala sub presiune poate fi considerată o ustensilă de bucătărie indispensabilă care asigură atât siguranță cât și mult mai puțin efort în prepararea alimentelor fiindcă tot procesul de gătire se desfășoară într-un timp foarte scurt. Carnea preparată pe o tavă grill de bună calitate are avantajul păstrării sucului propriu și un gust desăvârșit. Eu recomand produsele companiei Dajar fiindcă sunt o garanție a înaltei calități la un preț avantajos. Iar pentru familia noastră mini-bucătăria Dajar este garanția unui concediu reușit. Fiindcă pentru noi sănătatea este cea mai importantă oriunde ne-am afla.

Articol scris pentru Spring Superblog 2020

3 thoughts on “Cu trei poznași în vacanță și cu mini-bucătăria Dajar!

1. Ce peripeții …, Aila! Dar până la urmă ai avut un concediu plăcut cu familia, că doar ești bine organizată. Am deschis site-ul cu acele oale minune dajarmagazin.ro, văd că au și reduceri de primăvară! Un articol binevenit și excelent scris, mulțumesc de informații!