Un mamifer minuscul a fost gasit pe cel mai inalt vulcan activ din lume, la altitudinea impresionanta de 6739 m

Spread the love

Cercetatorii au descoperit un mamifer minuscul intr-unul dintre cele mai extreme medii din lume – pe cel mai inalt vulcan activ din lume, la o inaltime de peste 6.739 m. Desi nu exista vegetatie si, aparent, hrana, ploua foarte rar si temperatura poate ajunge si la – 60 de grade Celsius, creatura reuseste sa supravietuiasca, scrie National Geographic.

“E greu de descris cat de ostil e acest mediu,” a declarat Jay Storz, biolog in cadrul Universitatii din Nebraska.

Storz a organizat o expeditie pe Llullaillaco, cel mai inalt vulcan activ din lume, situat intre Argentina si Chile, pentru a gasi micul mamifer curajos care traieste aici – un mic soarece numit Phyllotis xanthopygus.

Rezultatele studiului lui Storz poate explica cum acest mic soarece traieste in conditii atat de neprielnice si cum pot si alte creaturi sa se adapteze la medii ostile.

Mai mult, informatiile pot fi folosite si in domeniul medical, in cazul oamenilor ce se confrunta cu un nivel scazut de oxigen.

Soarecele poate fi gasit si la poalele Muntilor Anzi, ceea ce inseamna ca are o arie de peste 6.700 de m. “O arie atat de mare e extraordinara,” a declarat Scott Steppan, expert in soareci din cadrul Universitatii Florida State. “Nicio alta specie nu face asa ceva.”

Sursa digi-animalworld.tv