Un microb care se hrănește cu creierul uman

Spread the love

O amibă mortală, care se hrănește cu creierul uman, a fost descoperită în rețeaua de alimentare cu apă a unui oraș din Texas, relatează The Independent.

Locuitorilor din Brazoria din zona apropiată li s-a interzis să bea sau să folosească apă de la robinet, din cauza microbului care provoacă o variantă foarte rară de encefalită care progresează foarte rapid și omoară persoana infectată într-o săptămână.

Amiba, cunoscută sub numele de naegleria fowleri, este prezentă în rețeaua de apă care ajunge la 58.000 de persoane. Experții în sănătate spun că aceasta afectează oamenii atunci când apa contaminată intră în organism prin nas. Riscul cel mai mare de infectare este în lunile iulie, august și septembrie.

Amiba care se hrănește cu creierul uman a fost descoperită în 1962. De atunci, 145 de oameni au fost infectați în Statele Unite. Doar patru au supraviețuit, fiecare caz fiind considerat un miracol medical.

Această infecție are o rată a mortalității de 99%. Naegleria fowleri cauzează boala numită Meningoencefalită Amibică Primară (MAP).

Există o singură cale de a fi infectat: prin cavitatea nazală. Când un înotător se bucură de apă ca să scape de căldura verii, nu are cum să își dea seama dacă apa este infestată de Naegleria fowleri.

Când înotătorul se scufundă și lasă apa să-i intre în cavitatea nazală, se supune riscului de infecție. Dacă apa este propulsată prin cavitatea nazală cu destulă forță, iar Naegleria fowleri este prezentă în această apă, amiba poate călători din cavitatea nazală la creier, cauzând MAP după numai o zi. Totuși, de cele mai multe ori, simptomele apar după cinci zile.

Această boală are două stadii de simptome. Primul stadiu include dureri de cap severe, greață și vomă (simptome tipice multor boli), iar stadiul al doilea include înțepenirea gâtului, crize, halucinații și comă, după care urmează decesul.

Din nefericire, aceste simptome sunt foarte asemănătoare cu cele ale meningitei obișnuite, motiv pentru care, la început, diagnosticul poate fi eronat. În general, moartea survine după două săptămâni de la infecție.

Autoritățile locale au testat apa din zonă și au ridicat restricțiile din mai multe localități, cu excepția Lake Jackson.

Nu este prima dată când se întâmplă acest lucru în SUA, anul acesta.

În iulie, un întreg ținut din statul american Florida a fost pus sub alertă după ce un localnic a fost infectat cu acest microb.

În ceea ce privește România, nu există statistici privind numărul de cazuri de oameni infectați cu acest microorganism letal.

Sursa digi24.ro, incredibila.ro

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: